ALLER AU CONTENU

Формула Е

DS AUTOMOBILES ОБЕДИНЯВА СИЛИ С PENSKE AUTOSPORT

След като постави редица рекорди със своето второ поколение DS E-TENSE FE, DS Automobiles се съюзи с PENSKE AUTOSPORT за следващите четири сезона на Световния шампионат ABB FIA Formula E.

Отборът на DS PENSKE Formula E обяви за сезон 2022-23 двама пилоти, вече печелили титлата – действащия шампион Щофел Вандоорн и Жан-Ерик Верн, единствения двукратен шампион в историята на този спорт.

 

Важен участник в енергийния преход, DS Automobiles чрез своя спортен отдел DS Performance стана един от първите производители, които се ангажираха във Формула Е да намалят въздействието си върху околната среда в процеса на получаване на 3-звездна екологична акредитация.

DS PERFORMANCE

DS Automobiles създаде своя състезателен отдел DS Performance с ясната амбиция да придобие необходимия опит, за да ускори своето електрифициране и да увеличи известността си.

 

Продължавайки този подход, нашият нов едноместен DS E-TENSE FE23, разработен от DS Performance, пренася опита от пистата към електрическите автомобили от ново поколение. Ангажирана с PENSKE AUTOSPORT, компанията DS Automobiles има за цел да си върне двете двойни титли (пилоти и отбори), спечелени през 2019 и 2020 година.

DS E-TENSE FE23 GEN3

Третото поколение 100% електрически автомобил, със своите незабавно разпознаваеми черни и златисти одежди, въплъщава идеално духа на DS Automobiles и е доказателство за най-новия технологичен скок.

FE23 се отличава с редица значителни промени в сравнение с предшественика си. Автомобилите Gen3 са най-бързите, виждани някога в световния шампионат на Формула Е, с максимална скорост от 280 км/ч, като същевременно са с 60 кг по-леки от болида Gen2. Най-важното обаче е ефективността – над 40% от енергията, използвана в състезанието, идват от рекуперация при спиране.

Третото поколение

От решаващо значение е, че DS E-TENSE FE23 е също и по-мощен, разполага с 350 kW в сравнение с 250 kW в автомобила Gen2 и е оборудван със задвижване на четирите колела. Новото задвижване на предния мост добавя още 250 kW към мощността на задната част, удвоявайки капацитета за рекуперацията до общо 600 kW. И накрая, благодарение на новото предно задвижване, Gen3 е първият автомобил от Формула Е без хидравлични задни спирачки.

Динамика и ефектиност

Задвижване, разработено от DS Performance

  • Максимална мощност: 350 kW (476 к.с.)
  • Максимална скорост: 280 км/ч (оптимизирана за улични трасета)
  • Спирачки: Новото предно задвижване добавя 250 kW към 350 kW, генерирани отзад. Електрическа спирачна система (спиране по жица) на четирите колела.
  • Мощност на рекупериране на енергията по време на спиране: 600 kW
  • 40% от енергията, използвана по време на състезание, идва от рекуперация при спиране
 
Устойчивост

Според доставчика батериите на Gen3 са сред най-модерните и издръжливи, правени някога. Те са произведени със суровини от екологично отговорни източници, а батерийните клетки ще бъдат използвани повторно и рециклирани в края на техния живот.

 

Лен и рециклирани въглеродни влакна са използвани за първи път в конструкцията на каросерията на автомобила. Въглеродните влакна ще бъдат рециклирани от автомобилите Gen2, за да се намали общото количество новопроизведен карбон. 

 

Въглеродният отпечатък на Gen3 е измерен от фазата на проектиране, за да се документират предприетите енергоспестяващи мерки, както и цялостното въздействие върху околната среда. Всички неизбежни емисии ще бъдат компенсирани като част от ангажимента на Формула Е за нулеви въглеродни емисии.

 
В авангарда на технологиите

Разработен от DS Performance, състезателното подразделение на DS Automobiles, DS E-TENSE FE 23 е предпочитаното оръжие за екипа на DS PENSKE и неговите пилоти: бившия световен шампион във Формула Е Щофел Вандоорн и Жан-Ерик Верн – единствения пилот в историята на Формула Е, който е печелил титлата повече от един път.

 

Черпейки сили от съюза с PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles остава ангажиран с осигуряването на повече победи и титли, както и на нови рекорди, в изцяло електрическия шампионат, който продължава да бъде вектор на ускорение за научноизследователска и развойна дейност.

 

Сезон 10 на Формула Е обещава да бъде един от най-конкурентните от началото на първата кампания през 2014 г. благодарение на иновативния автомобил Gen3, 11 отбора на стартовата решетка и обновените спортни правила. Състезателните дистанции се определят от броя на обиколките, а не от времето, а отборите могат бързо да зареждат своя Attack Mode по време на питстоповете.

 

 

Автомобилните иновации идват от състезанията

Воден от дързостта и желанието да построи автомобила на утрешния ден,

DS Automobiles е амбициозно вдъхновен от състезателните технологии в своите изключителни модели.

Успешният трансфер на умения между Формула Е и серийните автомобили – това е духът на авангарда!

ПИЛОТИТЕ

DS PENSKE

 

DS Automobiles отвори изцяло нова глава в ангажимента си към Формула Е, като си партнира с едно от най-престижните имена в моторните спортове: PENSKE AUTOSPORT.

 

От сезон 9 отборът на DS PENSKE Formula E се състезава с най-престижното пилотско дуо в шампионата – белгиеца Щофел Вандоорн, бивш световен шампион, и френския пилот Жан-Ерик Верн, единствения двукратен шампион в дисциплината.

 

С PENSKE AUTOSPORT, Щофел Вандоорн и Жан-Ерик Верн DS Automobiles има за цел да спечели нови титли и да продължи да прехвърля технологии към новите си творения, които ще бъдат изключително електрически от 2024 г.

ПИЛОТИТЕ
DS PENSKE

 

DS Automobiles отвори изцяло нова глава в ангажимента си към Формула Е, като си партнира с едно от най-престижните имена в моторните спортове: PENSKE AUTOSPORT.

 

От сезон 9 отборът на DS PENSKE Formula E се състезава с най-престижното пилотско дуо в шампионата – белгиеца Щофел Вандоорн, бивш световен шампион, и френския пилот Жан-Ерик Верн, единствения двукратен шампион в дисциплината.

 

С PENSKE AUTOSPORT, Щофел Вандоорн и Жан-Ерик Верн DS Automobiles има за цел да спечели нови титли и да продължи да прехвърля технологии към новите си творения, които ще бъдат изключително електрически от 2024 г.

Jean-Éric Vergne отговаря на Вашите въпроси

Qu'est-ce que l'éco-conduite ?

 

En formule E, quelle proportion de l'énergie utlisée durant une course provient de la récupération d'énergie ?
Sur Nouvelle DS 3 E-TENSE, combien de kilomètres supplémentaires peut-on parcourir en adoptant une éco-conduite ?
Quelle est la puissance de récupération d'énergie au freinage de la DS E-TENSE FE23 ?
Quelles sont tes astuces pour optimiser ta consommation sur piste et sur route ?
Combien de kilomètres as-tu déjà parcouru au volant de la Formule E de DS Automobiles ?
Est-ce que le fait d'être pilote de Formule E impacte ta conduite sur route ?
En quoi la technologie E-TENSE des monoplaces DS a-t-elle un impact réel sur les véhicules de série DS E-TENSE ?

ШАМПИОНАТЪТ НА ABB FIA Formula E 

Сезон 9

Сезон 9 на Световния шампионат на ABB FIA Formula E стартира на 13 януари 2024 г. в Мексико Сити.

 

През тази година 100% електрическата серия пътува до 11 града в Америка, Азия и Европа с три нови трасета: в Токио, Шанхай и Мизано.

ПРАВИЛА И РЕГЛАМЕНТИ

Основните правила на Световния шампионат ABB FIA Formula E

Според регламента от сезон 9 нататък състезанията се провеждат с определен брой обиколки, вместо за дадено време, за да се даде възможност на отборите да планират по-добре състезателната си стратегия. За да се запази последователността с преминаването към обиколки, прекъсванията на състезанията поради поява на автомобил за сигурност или жълт флаг биват компенсирани с допълнителни обиколки, а не с допълнително състезателно време.
Квалификационен формат
22-ма пилоти биват разделени на две групи. Четиримата най-бързи от всяка група след това  се изправят един срещу друг в битка с елиминиране. 
По-бързо от всякога
Мощността, развивана от Gen 3, е 350 kW в квалификацията и 300 kW в състезанието. 
Още за състезанията
Прекъсванията на състезанията поради автомобил за сигурност или жълт флаг се компенсират с допълнителни обиколки. 

Класиране

DS Automobiles: най-успешният производител във Формула Е

Сезон
ЕКИПИ
СЪСТЕЗАНИЯ
ПОБЕДИ
ПОДИУМИ
ПОЗИЦИЯ ЦЕНТЪР
2022-2023
DS PENSKE
16
1
3
1
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
7
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
ОБЩО
105
16
47
22

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ

Технология E-TENSE

Открийте електрификацията според DS Automobiles.

ТЕХНОЛОГИИ ЗА КОМФОРТ

За да превърнете всяко свое пътуване в истинско пътешествие.